søndag den 28. oktober 2012

Hjemmelavede croissanter+ opskrift!

                                     Hjemmelavede croissanter!

Hey bloggen! Så har jeg bagt croissanter en tidelig morgen men hey, det er nok en af de nemmeste ting jeg nogensinde har købt og som smager "Mumms". Det kommer som i kan se på billeder fra "Danerolles", og jeg har kigget lidt rundt på hvad man kan gøre ved det. Du kan jo bare bage dem uden noget andet eller du kan folde den med grøntsager, kød eller andet sjovt inden i. 

I en af de dåser er der 6 croissanter, man ruller den rulle dej ud, som er let at "folde" ud. Der er lavet 6 aftegnesler af trekanter, som man bare skal skære ud. Og derefter ruller man den fra den tykkeste ende og ned til den tynde del af trekanten. Derefter sætter man den ind i oven smurt ind i mælk eller sammenpisket æg i normal oven 200 grader eller varmluft 180 grader. I ca. 12-15 min. dem jeg lavede fik kun 12 i varmluft oven, og de blev super gode!
- Senere skal jeg til kamp med Agnes(den anden blogger) og resten af mit skønne hold, dog på hjemmebane. I for resultater om den senere. 

Mange knus Amalie:-)






2 kommentarer:

  1. Jeg er super ked at billedere fucker lidt! men vil i ikke være sød og "synes godt om" eller skrive en kommentar hvis i har læst indlæggene:-)

    SvarSlet
  2. Ved ikke hvor jeg "synes godt om" men Jeg har læst indlægget.

    SvarSlet